Измене Закона о заштити потрошача

Истекао је рок који је одредило Министарство трговине, туризма и телекомуникација да заинтересовани доставе предлоге за измене и допуне Закона о заштити потрошача.

Измене се односе на усаглашавање српског законодавства у овој области са прописима Европске уније.

Суштина измена је да се омогуће алтернативни путеви за остварење потрошачких права, односно уместо спорих судских процеса да се посредством јефтиније и практичније медијације, решавају проблеми потрошача.

У Крагујевцу је у претходном периоду 50 спорних ситуација између потрошача и трговаца добило епилог на суду.

Радну групу за измену закона о заштити потрошача формирало је Министарство трговине, туризма и телекомуникација и чинили су је и представници Привредне коморе Србије, потрошачких организација и професори београдског Правног факултета.

Радна група сада има рок да до краја јула припреми материјал који ће бити упућен Влади на разматрање, односно Скупштини на усвајање.

Измене су неопходне јер пракса показује неусклађеност са европском, а примећено је и да велики број грађана не успева на време да оствари своја нарушена потрошачка права.

Увођење алтернативних начина решавања спорова између трговаца и купаца суштина је измена, као и да ће се за непоштовање права потрошача увести прекршајни налози.

Судске тужбе остаће као метод уколико стране не могу да реше спорне ситуације вансудским путем.

Механизам путем којег се остварују поторшачка права се не разликује од врсте робе или услуге на које се приговор односи. Коначни нацрт измена закона о правима потрошача биће познат 31. јула.

Извештава новинарка РТК Слађана Обрадовић Чукарић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *