Изложба слика Пеђе Милосављевића у галерији Мостови Балкана

Крагујевачка публика, у Градској галерији Мостови Балкана, може погледати изложбу слика Предрага Пеђе Милосављевића, некадашњег дипломате, сликара, писца, члана Српске академије наука и уметности, који је рођен у Лужницама 1908, а умро је у Београду 1987. године.

Пеђа Милосављевић домаћем наслеђу оставио је респектно дело. Сликар посебних одлика, несвакидашњег животног пута, остварио је значајан и замашан стваралачки опус.

Мало је уметника које је ликовна критика поштовала као Предрага Пеђу Милосављевића. И не само критика, већ и савремена ликовна публика, као и уметници.

Као члан конзуларних представништва живео је у Паризу, Мадриду и Лондону. Током боравка у метрополама, слао је приказе изложби, писао есеје о уметницима, путописе.

Био је члан групе Дванаесторица од 1938. године. Учествовао на Бијеналу у Венецији 1940. и 1952. године. Прву самосталну изложбу имао је у Лондону. Добитник је бројних признања и награда. Октобарска награда града Београда, Златна плакета Удружења ликовних уметника Србије. Писао је чланке за Уметнички преглед, есеје, драме.

О одликама уметничког стваралаштва Пеђе Милосављевића и данас водећи критичари, попут Николе Кусовца користе свако гостовање у Крагујевцу да подсете на његову сликарску величину. Да ли се име знаменитог Крагујевчанина Пеђе Милосављевића чује у настави уметности?

Скоро 60 година од како су насликане Сфинга, Мостар, Дубровник, Акт, поново блистају пред ликовном публиком и могу се видети у Градској галерији Мостови Балкана до 24. октобра.

Радови Пеђе Милосављевић пулсирају замахом снажног, издвојеног потеза који су његове слике учинили савршеним, јер је био изванредан пример европског културног миљеа.

Извештава новинарка РТК Слађана Обрадовић Чукарић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *