Ко штити права пацијената?

Саветнику за заштиту права пацијената у Крагујевцу месечно се, у просеку, писаним путем обрати од шест до седам корисника услуга здравствене заштите, али је знатно већи број оних који проблеме са здравственим установама решавају медијацијом, без подношења приговора.

Саветнику за заштиту права пацијената у Крагујевцу месечно се, у просеку, писаним путем обрати од шест до седам корисника услуга здравствене заштите, али је знатно већи број оних који проблеме са здравственим установама решавају медијацијом, без подношења приговора.

Примедбе се, у навећем броју, односе на доступност здравствене заштите, поштовање пацијентовог времена и квалитет пружених услуга.

Корисници услуга здравствене заштите који нису задовољни третманом у здравственим установама, за помоћ могу да се обрате саветнику за заштиту права пацијената.

Њихов број варира из месеца у месец, али у просеку се на месечном нивоу евидентира од шест до седам приговора.

Међутим, све је више оних који долазе у канцеларију саветника у којој се путем медијације решавају проблеми са здравственим установама.

Иако право на доступност здравствене заштите подразумева да пацијент у складу са својим здравственим стањем треба благовремено да буде збринут на адекватан начин, у пракси се то понекад не дешава.

Слична је ситуација и са квалитетом здравствених услуга, који се осноси на љубазност и начин комуникације медицинских сестара и техничара са пацијентима.

Осим на повреду ова два права, приговори пацијената се у навећем броју, односе и на поштовање њиховог времена.

Канцеларија саветника за заштиту права пацијената налази се у улици Николе Пашића  број 6, на трећем спрату.

Отворена је радним данима од 7 и 30 до 15 сати и 30 минута.

Извештава новинарка РТК Бојана Крстић.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *