Иако се Закон о заштити потрошача примењује већ пет година, грађани су још увек у дилеми, или у потпуној непознаници, каква су њихова права у овој области.
Многи још увек нису упознати на који начин могу да рекламирају купљену робу и колики је временски рок предвиђен за рекламацију приликом куповине.
У Организацији потрошача у Крагујевцу наводе да се дешава да трговци често дезинформишу потрошаче о роковима рекламирања купњене робе, али и то да купци у многим случајевима нису у праву приликом подношења рекламација.
У Закону о заштити потрошача јасно стоји да купљена роба подлеже рекламацији до две године од момента куповине, али је купац у обавези да сачува доказ о купљеној роби, односно рачун.
Многи грађани су у дилеми како да рекламирају купљену робу на коју имају примедбе.
У појединим трговинама приликом рекламирања робе трговци наводе да потрошач нема права на рекламацију јер је прошло више од годину дана или шест месеци, што није у складу са законском регулативом.
Грађани који куповину обављају путем интернета, код трговачких путника, или у приватним бутицима могу да рекламирају купљену робу у року од 14 дана.
У Организацији потрошача тврде да купци често нису у праву и немају основа за рекламацију купљене робе, па је добра воља трговаца да ли ће уважити жалбу.
Потрошачи се навише жале на купљену обућу, посебно патике. Пракса показује да многи нису у праву када рекламирају ову врсту обуће.
У Организацији потрошача Крагујевац саветују грађане да се придржавају информација које су наведене у декларацији, а која се налази у кутији са обућом.
Уколико се ђон на патикама одлепио, попустио штеп на платну, или је дошло до деформације патика приликом прања које произвођач није предвидео и што је назначено у декларацији, рекламација неће бити уважена.
Извештава новинарка РТК Катарина Мировић.