Да ли знате шта је то јединствено управно место и како оно помаже грађанима да брже и лакше обаве разне административне послове у јавној управи? Сазнаћемо у овој причи из Сомбора.
Зашто су ходници велелепног здања Градске управе у Сомбору празни? Где су оне уобичајене слике грађана који збуњено и често уз љутњу иду од једне до друге канцеларије тражећи информације или јурећи за оним једним папиром који им недостаје? Грађане смо пронашли у простору јединственог управног места. Овде су дошли како би на једном месту обавили разне административне послове.Град Сомбор је једна од локалних самоуправа која је користећи резултате реформе јавне управе увела систем јединственог управног места који грађанима омогућава да велики број различитих административних послова обаве на једном месту. Захваљујући средствима Министарства државне управе и локалне самоуправе Сомбор је за грађане уредио и опремио простор са 12 шалтера од којих је 9 за одређене области као што су грађевинарство, локална пореска администрација, дечија и социјална заштита, издавање извода из матичне књиге и држављанства, а три шалтера су општа и служе за подношење поднесака. Отворен је и шалтер за предузетнике.Ту су још и шалтери МУП-а на којима грађани могу да поднесу захтеве за издавање личних докумената и испостава Поште Србије. О томе како ради јединствено управно место говори Хелена Роксандић Мусулин, начелница Градске управе Сомбор.
Суштина јединственог управног места је да оно буде контакт тачка. Да једним доласком грађанин на једном шалтеру добије све релевантне информације, поднесе захтев, а на истом том месту добије решење у циљу остваривања својих права. Јединствено управно место грађанима смањује губитак времена и елиминише непотребне трошкове јер управо на једном месту добијају све потребне информације у остваривању својих права и заштити својих правних интереса.
На шалтерима грађани могу да обаве различите послове. Све је много брже и једноставније, јер је реформом јавне управе која се спроводи уз подршку Европске унијеомогућено да државни органи међусобно електронским путем размењују различите податке и документе о грађанима. Због тога грађани више не морају да обијају прагове различитих служби и институција, а и самим службеницима је посао у многоме олакшан. Како то изгледа на примеру једног од шалтера јединственог управног места у Сомбору?
Ја сам Татјана Трајковски и радим на шалтеру где се дају информације корисницима социјалне помоћи и породицама са децом. Овде могу добити комплетну информацију. Конкретно, корисници социјалне помоћи имају право на дечији додатак, имају право на субвенционисане цене комуналних услуга, могу бити енергетски угрожени купци где не плаћају струју у једном делу у односу на то колико имају чланова домаћинства, и добију информацију о томе где би могли остварити своја друга права. Овде доносе решење о социјалној помоћи и личну карту. Осталу документацију прикупљамо сами. Свуда где се води евиденција по службеној дужности од наших установа ми тражимо електронским путем информације и странка ће доћи само овде и не мора ићи на друга места.
Када заврше посао због којег су дошли у локалну самоуправу, грађани Сомбора могу и да у електронској књизи утисака оцене њен рад. Зашто је ово важно за саму локалну самоуправу?
Сви одговори се обједињују на једном месту и то нам доприноси да видимо шта још можемо да унапредимо и да повећамо ефикасност, транспарентност, делотворност и економичност рада градске управе.
А у време короне и још једно подсећање – пре доласка у неку институцију проверите да ли је посао због којег долазите могуће обавити електронским путем, јер су захваљујући реформи јавне управе многе њене услуге доступне и преко интернета.
One thought on “Шта је то јединствено управно место?”