Црне тачке у одвијању саобраћаја у Крагујевцу све су бројније. Најугроженија места за пешаке, али и возаче су у Авалској улици у насељу Аеродром, саобраћајнице у Палилулама, Лепеничком булевару, и булевар Краљице Марије.
Према подацима надлежних од почетка године евидентирано је на десетине тежих удеса у којима је било доста повређених грађана.
Ипак, у Авалској улици велика је претња по грађана пешачки прелаз, који пешаци не могу да пређу безбедно и брзо, и на том месту најчешће страдају.
И у служби Хитне медицинске помоћи наводе да је излазак њихових екипа на терен када је реч о саобраћајним удесима повећан.
Изградња Авалске улице која је трајала годинама много је значила за развој и одвијање магистралног саобраћаја.
Међутим, магистрална траса подразумева и већу фрекфенцију теретних и путничких возила.
И после десет година житељи стамбених насеља, Аеродрома и Сушице не сналазе се најбоље на прелазима и раскрсници са Атинксом улицом.
Пешачки прелаз у Авалској, пешаци претрчавају и не могу да пређу брзо и безбедно.
Са друге стране возачи неретко не поштују исти прелаз и не успоравају пре означеног места на коме према саобраћајним прописима пешаци имају предност.
Авалска улица постала је једна од црних тачака јер се на овом месту догађају удеси, а Крагујевчани из овог дела града немају безбедно решење да пређу улицу, односно магистралу.
Према евиденцији Службе хитне медицинске помоћи у последњих неколико месеци екипе које излазе на терен интервенишу после тешких саобраћајних удеса у граду.
Неретко се дешава да страдају млади људи, углавном у вечерњим и ноћним сатима.
Црне тачке у граду када је реч о градском саобраћају наводе лекари Хитне медицинске помоћи су углавном фреквентне саобраћајнице у већим крагујевачким насељима.
На питање да ли су веће крагујевачке саобраћајнице уређене по стандардима саобраћајне струке надлежни наводе да јесу.
Фреквентна места имају вертикалну и хоризонталну сигнализацију, лежећи полицајци постављени су на адекватним местима а саобраћај се у већим градским насељима одвија у више трака.
Пракса је показала да је људски фактор носилац бројних проблема у саобраћају.
Учесници у саобраћају и возачи и пешаци скупо плаћају фаталне грешке које воде до тежих повреда или губитка живота.
Учестале тешке саобраћајне несреће, у деведесет одсто случајева дешавају због људског немара.
Неприлагођена брзина, вожња у алкохолисаном стању, пешаци који претрчавају улицу, непоштовање саобраћајне сигнализације, претицања возила најчешћи су узроци саобраћајних несрећа.
Појачане мере саобраћајне безбедности, честе контроле полиције и ригорозне казне само су део спречавања трагедија које се дешавају на путевима.
Превише фактора ризика, премало саобраћајне културе у српском народу неретко односе животе или доводе до трајног инвалидитета пострадалих у саобраћајним незгодама.
Извештава новинарКА РТК Катарина Мировић.