Гран при „Јоаким Вујић“ представи „Медејини дечаци“

Гран при „Јоаким Вујић“ за најбољу представу у целини на 14. ЈоакимИнтерФесту припао је представи „Медејини дечаци“ у режији Андреја Мажерија, позоришта Аполо 111 из Букурешта.

“Рафинираним позоришним средствима аутори тумаче мотиве Еурипидове трагедије, доносећи не само ново разумевање мита, него и аутентичан доживљај актуелног односа Европе и света, навидо се у образложењу жирија.

Специјална награда града Крагујевца додељена је Ведрани Божиновић за рад на драматургији представе „Хасанагиница“ Новосадског позоришта.

Овогодишњи жири ЈоакимИнтерФеста оцењује да представа носи снажан друштвени ангажман, али делује и на интимном, емотивном плану и плени типично позоришним парадоксом: да се лик Медеје доживљава у свој сложености и пуноћи – у извођењу мушкарца, односно мушког ансамбла.

Сваки елемент представе има артикулисану драматургију и доприноси стварању упечатљиве и динамичне приче о жртвованој Медејиној деци – чију коб изгледа да и даље носимо.

Младост ауторске екипе у комбинацији са талентом, радозналошћу и спремношћу за експеримент, али и ерудицијом и зрелошћу, доноси нову веру у потенцијал и значај позоришне уметности данас.

Специјална награда града Крагујевца додељена је Ведрани Божиновић за рад на драматургији представе „Хасанагиница“ Новосадског позоришта.

Последње вечери ЈоакимИнтерФеста, у Књажевско-српском театру, изведена је представа „Забава за Бориса“ Томаса Бернхарда, у режији Снежане Тришић.

Представа говори о дволичности друштва и његових појединаца који доброчинством покушавају да сакрију свој емоционални хендикеп и жељу за моћи.

Ово је Бернхардова прва драма коју је написао 1970. године. Представу су извели глумци словеначких позоришта из Крања и Птуја.

Извештава новинарка РТК Ксенија Ђерковић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.