Јефтинији и транспарентнији рад кроз систем Е-инспектор

Ефикаснији рад, фокус на превенцију уместо само на кажњавање и боље поштовање закона –  то су резултати реформе инспекцијског надзора, након доношења новог закона.

Јефтинији и транспарентнији рад сада омогућава и комуникација са грађанима и привредом кроз систем Е-инспектор.

Ипак, инспектори су и даље затрпани послом јер их је мали број на велики број привредних субјеката.

Сам њихов улазак је био катастрофа,страх, одсецање ногу по локалу буквално, сви се гледамо шта смо где смо згрешили, милион ствари, међутим и није то толико страшно – овако млади предузетник у угоститељству,

Урош Ерцеговић, описује свој први сусрет са инспекцијом.

Временом, каже, слика се променила.

Они су ту некако више за нас него што смо ми за њих.

Помажу нам, помажу нам на пример у томе што са свим тим чешљањем папира, књига, компјутера, санитарних књижица, каса, рачуна сада по новом, проверавање фискализације, да ли имамо безбедносне елементе, било шта, објашњава Ерцеговић.

Ова прича није нешто што први пут чују надлежни из Одељења за подршку Координационој комисији за инспекцијски надзор.

Кажу да се улога инспекције променила и да се законским изменама сада ради на томе да се грађанима и привреди објасни шта је то инспектор и шта му је посао.

Инспекција тачно зна где ће ићи, не иде се стихијски већ по плану.

Привредни субјекат добије обавештење када ће инспекција да дође, има контролне листе које ће да се испоштују, које ће да се провере.

Привредни субјект тачно зна шта ће бити предмет надзора.

Велики је број привредних субјеката.

И даље, колико год то звучало да има 44 републичких инспекција са нешто преко 2000 инспектора који раде, тај број је мали, тврдиЈовица Дамњановић из Одељења за подршку Координационој комисији за инспекцијски надзор и објашњава како можете да контактирате инспекцију.

Можете контактирати Контакт центар директно позивом на број телефона који је на сајту Координационе комисије, путем и мејла, остављањем гласовне поруке или путем чет бота који је инсталиран на веб порталу Координационе комисије односно путем Вајбера такође, како би се пријавио неки проблем или контактирала одређена инспекција у случају да неки привредни субјект има одређено питање, каже Дамњановић и наглашава важност подршке коју држава добија од донатора.

Од почетка реформе државне управе у Србији ЕУ је највећи донатор нашој земљи тако да кроз неколико пројеката које МДУЛС и цела Влада односно нека друга министарства је радила, је помогла што кроз трансфер знања, примере неке добре праксе из ЕУ, помоћ при изради неких закона и подзаконских аката и наравно кроз техничку и материјалну помоћ, подвлачи Дамњановић.

Реформа инспекција део је свеукупне реформе јавне управе у Србији, коју Европска унија континуирано подржава.

Главни координатор реформе је Министарство државне управе и локалне самоуправе.

Извештава новинар РТК Нина Бајић.

Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *