Како ће изгледати „фиат гранде панда“?

Стелантис је обелоданио како ће изгледати „фиат гранде панда“ који би требало да се производи у Крагујевцу, а нови електрични аутомобил јавности ће бити представљен 11. јула на годишњицу Фиата, преноси Блумберг Адрија.

Овај аутомобил је дизајниран у Торину по угледу на „панду“ из осамдесетих година 20. века и заснован на мултиенергетској платформи, што значи да ће имати електричну и хибридну варијанту.

Стелантис је саопштио да је „гранде панда“ прва у серији нових модела који ће бити лансирани сваке године до 2027.

Ова возила ће бити направљена на вишеенергетској смарт кар платформи.

Фиат гранде панда је дизајнирана у Торину и заснована на глобалној платформи, што даје том бренду могућност да достигне глобалну експанзију.

„Гранде панда“ биће прво понуђена у Европи, Блиском Истоку и Африци и моћи ће да се купи и као електрични и као хибридни модел.

Електрична верзија би требало да има 113 КС, батерије од 44 kWh и домет до 320 км, док  ће хибридна варијанта комбиновати 1,2 литарски троцилиндрични бензинац и електромотор.

Нови модел аутомобила је дужине око четири метра и може да превезе пет особа. Како се у саопштењу експлицитно не наводи да ће се овај аутомобил производити у Крагујевцу, већ је најављено при прошлогодишњoј посети премијерке Италије Ђорђе Мелони Београду да ће се електрична панда производити у Србији.

Осим тога за Италију су недавно најављена два друга модела.

Радници фабрике, у којој се до пре две године производио „фиат 500 Л“, увелико раде на припреми серијске производње новог модела.

Званично представљање тог модела је најављено за годишњицу компаније, а почетак производње у последњем кварталу ове године.

Произвођач ФЦА улаже162 милиона евра у производњу новог модела аутомобила.

ФЦА је у већинском власништву Стелантиса са око 66 одсто удела, док је мањински партнер Влада Србије.

Држава субвенционише производњу са 48 милиона евра, а прва транша је исплаћена у децембру прошле године у износу од 15,5 милиона евра.

Блумберг Адрија је већ објавила да би „фиат гранде панда“ требало да кошта између 20.000 и 21.000 евра.

Ако се узме у обзир да држава даје субвенције за куповину електричних аутомобила у износу од 5.000 евра, требало би да кошта око 15.000 евра.

Иначе. „фиат 500 Л“, који је прављен донедавно у Крагујевцу, коштао је између 10.000 и 15.000 евра.

„Цитроен е-Ц3“, на чијој платформи ће бити прављен аутомобил у Крагујевцу, кошта 23.300 евра, али је Цитроен за 2025. годину најавио и јефтинију 2-Ц3 верзију са дометом до 200 километара, а њена цена ће бити од 19.900 евра.

Стелантисова цена могла би да буде атрактивна у Европи будући да је ЕУ од 1. јула најавила царине на електричне аутомобиле из Кине чак од 38,1 одсто, који су, према оцени европских званичника, претили да угрозе индустрију електричних аутомобила у ЕУ.

Извештава новинарка РТК Нина Бајић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *