Каква је улога интелектуалне својине у брендирању пољопривредно прехрамбених производа?

У сарадњи са Заводом за интелектуалну својину Регионална привредна комора Шумадијског и Поморавског управног округа организовала је скуп на тему “Улога интелектуалне својине у брендирању пољопривредно-прехрамбених производа“.

Осим квалитета самог производа од изузетне важности за пласирање робе на тржишту и даљу продају је заштита знака и паковања, али и ознака о географском пореклу производа.

Завод за интелектуалну својину има 84 ознаке географског порекла како домаћих тако и страних носилаца, а пет ознака је регистровано путем Лисабонског споразума.

Осим произвођача пољопривредно прехрамбених производа из Шумадијског и Поморавског округа састанку и Регионалној привредној комори присуствовали су и представници пољопривредних факултета и Регионалне привредне коморе из Лесковца. Ово је једини град са четири бренда и једним жигом.

Шумадијски вински рејон је први рејон у Србији који је урадио заштићено географско порекло.

Овај скуп је веза привреде и науке у делу повећања конкурентности наших пољопривредних производа.

Шумадија и Поморавље су познати по брендирању индустријских производа, али када су у питању пољопривредни производи постоји огроман неискоришћен потенцијал.

Током састанка стручњаци Завода представили су систем заштите интелектуалне својине кроз различита права, а било је речи и о жигу и ознакама географског порекла.

Извештава новинарка РТК Зорица Савић Ранковић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *