Током пандемије корона вируса многи грађани, бојећи се заразе, купују онлајн.
Статистичари тврде да је куповина путем интерента последњих неколико месеци увећана за око 50 одсто у свету, а такав тренд је и код нас.
У Националној организацији потрошача Србије наводе да се грађани радије опредељују за онлајн куповину и да је традиционални одлазак купаца у трговину у Крагујевцу неупоредиво мањи.
Куповина из фотеље и уз рачунар постала је део свакодневице.
Последњих неколико месеци од када је проглашена епидемија корона вируса грађани су највише куповали дезинфекциона средства и заштитну опрему.
Како би избегли одлазак у трговину или апотеку путем интернета су наручивали ове производе који су им достављани на кућну адресу у пакетима који су им остављани испред кућних врата, па није било контаката са достављачима.
Према статистичким подацима, продаја дезинфекционих средстава порасла је за око 8 одсто.
Интересантно је напоменути да је продаја кофера умањена за чак 77 процената у односу на ранији период.
Преко интернета се и даље највише купује одећа и обућа, козметика, предмети за домаћинство, намештај и технички уређаји.
Приликом интернет куповине долази до проблема којих нису поштеђени ни трговци, ни потрошачи.
Куповина путем друштвених мрежа представља велики ризик за купце, имајући у виду да продају оглашавају физичка лица и да је закон који штити потрошаче потпуно непримењив код такве куповине.
Предност онлајн куповине је велика, јер се избегава чекање у редовима и штеди слободно време, пошто се производи поручују путем телефона или рачунара.
Осим тога, купци могу да одаберу датум доставе, а уколико им купљена роба не одговара производ могу да врате или замене за нови.
Извештава новинарка РТК Катарина Мировић.