“Мастер програм 4.0 – креативна индустрија” је на Универзитету у Крагујевцу уведен прошле године и за сада се успешно спроводи.
На Мастер програм 4.0 прошле године уписана су 24 студента, од којих 80 одсто њих већ ради у компанијама широм Србије, рекао је ректор Универзитета у Крагујевцу, проф. др Ненад Филиповић.
“Мастер програм 4.0 – креативна индустрија” повезује свет технологије и уметности, а циљ је образовање кадрова неопходних за развој домаће индустрије видео игара, објавила је Влада Србије.
Овај програм уведен је прошле године и успешно се спроводи, а крајњи циљ је да се подстакне сарадња међу факултетима и универзитетима у Србији, да се повежу са привредом и предавачима из иностранства, али и страним универзитетима.
У овим програмима учествује 13 државних факултета, више од 300 домаћих и страних предавача и 75 компанија, чиме студенти добијају више него у уобичајеним мастер програмима.
ИТ и дигитализација су нова шанса и за компаније и за напредак друштва и прикључивање светској утакмици у конкурентности.
Председница Владе Србије, Ана Брнабић, је изразила задовољство што високошколске установе у Србији разумеју и подржавају реформисани приступ у систему образовања.
У стратегији образовања до 2027. године, чија је израда у завршној фази, све присутније је образовање за уметничке групације и занимања.
Према речима Младена Шарчевића, министра просвете, науке и технолошког развоја, донета је и Стратегија паметних специјализација, у којој је креативна индустрија један од четири велика циља.
Извештава новинарка РТК Зорица Савић Ранковић.