У другој половини године биће измењен Закон о заштити потрошача, који ће у једном делу регулисати и допунити одредбе које се тичу интернет куповине.
Тиме ће куповина и услуге преко интернета бити сигурније, а правила о оглашавању попуста бити строже регулисан.
Експанзија куповине преко интернета је све присутнија, па је потребно да потрошачи који купују путем интернета буду информатички оспособљени, како не би дошло до проблема до којих нажалост долази.
Зато грађани, пре наручивања робе, треба да захтевају од трговца податке о регистрацији и да их провере на сајту АПР-а.
Постоји и правило на одустанак од куповине за робу купљену преко интернета у року од 14 дана од тренутка преузимања, без икаквог образложења и уз поврат новца.
У процесу наручивања робе преко интернета најважније је да се води рачуна од кога се наручује роба, али и да се потенцијални купци информишу да ли се ради о домаћем трговцу или трговцу из иностранства. Потрошачи, пре свега, не би требало да дају своје податке било коме.
Одговорност потрошача и даље није на потребном нивоу, јер се злоупотребљава недовољно потрошачко образовање, посебно у области интернет трговине.
Не ретко се не поштују закони који се односе на заштиту потрошача, али и изузетно агресивне рекламе којима се најчешће подстичу управо лоши произвођачи.
Извештава новинарка РТК Зорица Савић Ранковић.