Пацијенти се највише жале на доступност здравствене заштите

Саветнику за заштиту права пацијената током 2018. године поднет је 71 приговор на рад здравствених установа у граду, углавном Клиничког центра Крагујевац и Дома здравља Крагујевац.

Најчешће примедбе пацијената односе се на доступност здравствене заштите.

Иако је саветник за заштиту права пацијената надлежан за све приватне и државне институције, највећи број притужби поднето је на рад здравствених установа.

Тако је током 2018. године поднет 71 приговор на рад здравствених установа на територији града што је за један мање него у 2017.

Оно по чему се разликују ове две године је проценат основаности.

Док је прошле године 71 одсто поднетих приговора било основано, током 2017. тај проценат је мањи – 61 одсто.

Такође, повећан је проценат решавања приговора у прописаном року.

Забележен је и пораст броја пацијената који долазе у канцеларију саветника пацијената.

У 2017. години било је 165 пацијената, док је прошле 181 грађанин потражио савет.

Пацијенти се више жале на услуге у Клиничком центру него у Дому здравља, док примедби на рад Апотекарске установе Крагујевац није било.

У претходној години против Клиничког центра поднето је 38 притужби, а проценат основаности је испод 30 одсто.

Када је реч о Дому здравља поднета су 23 приговора од којих је више од пола било основано.

Једно од права пацијената које је нарушено је право на квалитет пружања здравствене услуге, јер пацијенти се све чешће жале на нељубазност и лошу комуникацију са здравственим особљем.

Извештава новинарка Зорица Савић Ранковић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *