Социјална и емоционална зрелост, пре поласка у први разред, од великог је значаја за прваке.
Према мишљењу психолога, деца пре поласка у школу не треба да знају да читају и пишу, са чиме се слажу и учитељи.
Током првог разреда најзначајнија је подршка родитеља, као и разговори са дететом о обавезама које следе.
Сваког септембра води се велика полемика међу родитељима – да ли деца која полазе у први разред треба да имају предзнање у писању слова?
Мишљења су подељена, али истраживања струке показују да, уколико дете полази у први разред са готово потпуним знањем, током наставе неће бити заинтересовано за учење и тада долази до проблема са концентрацијом.
Са друге стране, уколико дете искаже интересовање и жељу да научи нешто пре почетка школовања, не треба га у томе спутавати.
Учитељи су у обавези да свој план и програм рада прилагоде индивидуално сваком детету.
Психолози саветују емотивну припрему детета пре поласка у први разред. То подразумева социјалну и емоционалну зрелост детета, уз коју ће се малишани лакше уклопити у средину и боље сналазити у одређеним ситуацијама, без помоћи родитеља.
Деца не осећају страх од школе и обавеза. Нервоза и стрес који се код њих примећују резултат су понашања родитеља.
Стручњаци саветују родитељима да током првих школских дана буду смирени и не паниче, јер је полазак у школу најлепши део одрастања и социјализације малишана.
Извештава новинарка РТК Марина Голубовић Миленковић.
