Просечан потрошач у Србији свакоднавено се суочава са бројним изазовима и проблемима при куповини.
Поводом Светског дана потрошача из Националне организације потрошача Србије истичу да је законодавни оквир у великој мери унапређен и усклађен тако да у теорији сваком потрошачу пружа читав низ механизама за заштиту права.
Од 1983. године када је у Сједињеним Државама установљен Светски дан потрошача важе четири основна права потрошача, право на безбедност, право на информисаност, право на избор и право потрошача да буде саслушан.
У нашој земљи о својим правима грађани могу да се информишу на сајту Сектора за заштиту потрошача Републике Србије.
Није мали број оних који не познају своја права и због тога често буду оштећени при куповини.
У Србији је током претходних година закон у великој мери унапређен и пружа потрошачу могућност да оствари своја права која су гарантована прописима којима се уређује читава област.
Носиоци заштите потрошача се и даље суочавају са непоштеном пословном праксом на чему се и даље интезивно ради као и на питању заштите конкуренције и спречавању злоупотребе доминантног положаја на тржишту.
Извештава новинар РТК Иван Ганић.