Потрошачи имају све више правних могућности да остваре своја права

Просечан потрошач у Србији свакоднавено се суочава са бројним изазовима и проблемима при куповини.

Поводом Светског дана потрошача из Националне организације потрошача Србије истичу да је законодавни оквир у великој мери унапређен и усклађен тако да у теорији сваком потрошачу пружа читав низ механизама за заштиту права.

Од 1983. године када је у Сједињеним Државама установљен Светски дан потрошача важе четири основна права потрошача, право на безбедност, право на информисаност, право на избор и право потрошача да буде саслушан.

У нашој земљи о својим правима грађани могу да се информишу на сајту Сектора за заштиту потрошача Републике Србије.

Није мали број оних који не познају своја права и због тога често буду оштећени при куповини.

У Србији је током претходних година закон у великој мери унапређен и пружа потрошачу могућност да оствари своја права која су гарантована прописима којима се уређује читава област.

Носиоци заштите потрошача се и даље суочавају са непоштеном пословном праксом на чему се и даље интезивно ради као и на питању заштите конкуренције и спречавању злоупотребе доминантног положаја на тржишту.

Извештава новинар РТК Иван Ганић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *