Само 10,6 одсто малих и средњих предузећа у Србији извози производе и услуге

Од свих малих и средњих предузећа у Србији, само 10,6 процената њих извози своје производе и услуге, а свега 6,4 одсто извози своје производе константно.

Да би се повећао извозни потенцијал предузећа у Србији, неопходно је српским предузећима обезбедити услове и могућности за одрживи извоз, речено је на првој конференцији „Међународна економска позиција Србије – извозни потенцијал и логистички аспекти“.

Интересантно је да, привреда Крагујевца бележи суфицит у области спољнотрговинске размене.

Да би предузећа у Србији побољшала свој извоз потребна су им интензивнија регионална партнерства и сарадња.

Најчешћи изазови са којима се сусрећу приликом пласмана производа и услуга на инострано тржиште су ниска продуктивност и ефикасност и велики трошкови пословања.

Неопходни су им алтернативни извори финансирања, нове технологије и умрежавање.

Циљ је да се укаже на предности и недостатке домаћег привредног амбијента, када је реч о међународној позицији Србије.

Битан је и значај међународне оријентације, јер Србија, као мала отворена привреда, може пронаћи свој потенцијал на страним тржиштима.

Говорило се и о трендовима унутар региона Западног Балкана, тржишту ЦЕФТА и Европе.

Након стручних излагања, организована је панел дискусија у којој су учествовали представници великих компанија, коморе и академске заједнице.

Трибину је организовао Економски факултет у Крагујевцу, у сарадњи са Привредном комором Србије и Регионалном привредном комором Шумадијског и Поморавског управног округа.

Извештава новинарка РТК Нина Бајић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *