Од свих малих и средњих предузећа у Србији, само 10,6 процената њих извози своје производе и услуге, а свега 6,4 одсто извози своје производе константно.
Да би се повећао извозни потенцијал предузећа у Србији, неопходно је српским предузећима обезбедити услове и могућности за одрживи извоз, речено је на првој конференцији „Међународна економска позиција Србије – извозни потенцијал и логистички аспекти“.
Интересантно је да, привреда Крагујевца бележи суфицит у области спољнотрговинске размене.
Да би предузећа у Србији побољшала свој извоз потребна су им интензивнија регионална партнерства и сарадња.
Најчешћи изазови са којима се сусрећу приликом пласмана производа и услуга на инострано тржиште су ниска продуктивност и ефикасност и велики трошкови пословања.
Неопходни су им алтернативни извори финансирања, нове технологије и умрежавање.
Циљ је да се укаже на предности и недостатке домаћег привредног амбијента, када је реч о међународној позицији Србије.
Битан је и значај међународне оријентације, јер Србија, као мала отворена привреда, може пронаћи свој потенцијал на страним тржиштима.
Говорило се и о трендовима унутар региона Западног Балкана, тржишту ЦЕФТА и Европе.
Након стручних излагања, организована је панел дискусија у којој су учествовали представници великих компанија, коморе и академске заједнице.
Трибину је организовао Економски факултет у Крагујевцу, у сарадњи са Привредном комором Србије и Регионалном привредном комором Шумадијског и Поморавског управног округа.
Извештава новинарка РТК Нина Бајић.