Доступност и квалитет здравствене неге, најчешћи су проблеми са којима се сусрећу пацијенти у Крагујевцу на примарном и терцијарном нивоу здравствене заштите.
За првих шест месеци ове године саветнику за заштиту права пацијената упућено је пет формалних и 160 неформалних приговора.
Ако се погледа статистика у поређењу са прошлим годинама, број приговора у формалном и неформалном смислу се смањује.
Формално обраћање подразумева приговор у писаној форми и захтева укључивање других надлежних институција , док неформални приговор саветник за заштиту права пацијената решава сам кроз разговор, савет или медијацију.
Последњих година комуникација саветника са здравственим радницима је значајно побољшана, па је у складу са тим и оправдано смањење незадовољства пацијената добијеном услугом.
Најчешћа повреда права коју пацијенти пријављују је доступност здравствене неге, немогућност телефонског разговора са медицинским особљем или заказивања прегледа путем телефона или апликације.
Око 60 процената жалби које се тичу стручности лекара, буде одбачено због неоснованости.
Пацијенти који су незадовољни услугом неке здравствене установе или радом медицинског особља, саветнику се могу обратити лично у канцеларији 216 на другом спрату зграде Градске управе, мејлом или телефоном на број 034/306 147.
Извештава новинар РТК Марина Голубовић Миленковић.