Најзначајније измене новог Закона о трговини односе се на одредбе којима се прецизније дефинише електронска продаја робе, али и уређивање облика продајних подстицаја, односно сезонских снижења.
Измене су уведене због тога што многобројни трговци нису поштовали правила која се односе на акције.
Законом је убудуће предвиђена казна до два милиона динара уколико се снижења оглашавају ван предвиђених рокова. Закон, између осталог, јасно прецизира, само два периода сезонских снижења, зимски и летњи.
Нови Закон о трговини, између осталог регулише акцијску продају која је често извор заблуде потрошача. Убудуће, роба на распродаји мора и физички бити измештена од остале и да чини бар петину укупне. Забрањено је продавање робе по нижој цени уколико је реч о малим или последњим количинама. Забрањена је распродаја робе нижег или оштећеног квалитета, као и она којој истиче рок по сниженим ценама. Увођење реда у овој области изазвали су поједини трговци који су лажним врстама снижења обмањивали потрошаче.
Сезонска снижења су предвиђена у зимском периоду од 25. децембра до 10. јануара и летње од 1. до 15. јула. Трговци морају јасним назнакама да информишу потрошаче о картицама лојалности, промотивним продајама, али и пратећим поколонима, популарним “плати један, узми два” производа. Грађани су посебно заинтересовани за куповину прехрамбених производа на акцијама.
Реч “распродаја” може да буде истакнута једино у случају да се затвара радња. Тиме ће се злоупотребама, како се очекује, стати на крај када трговци огласе тоталнпу распродају на излозима, продају последње комаде артикала, а наставе са радом.
Извештава новинарка РТК Слађана Обрадовић Чукарић.