Да ли знате шта значи бити е-Грађанин?

Ако сте возачку дозволу продужили онлајн и добили је на кућну адресу, ако сте дете електронски уписали у вртић или школу, ако сте се пријављивали за вакцинацију преко портала е-Управа, свакако сте на путу да то постанете.

Дигитализација као део реформе јавне управе доноси е-Грађанина као следећи корак. Истраживали смо, како нам иде на том путу.

Грађани Смедерева кажу да преко е-Управе узимају потврде за вакцинацију и плаћање пореза. Неки не знају да могу да поруче од куће дозволу кад им истекне да стигне на кућну адресу да не иду на шалтер у Саобраћајну полицију, а други сматрају да је одлично да пређемо на електронску комуникацију.

А шта електронска комуникација значи и како креирати налог који омогућава да будете е-Грађанин, објашњава помоћница директора Канцеларије за ИТ и е-Управу ДраганаБећић.

Е-Грађанин је да ви, поред тога што имате вашу личну карту која је ваш идентификациони документ када остварујете било какво право или када је потребно да вас неко идентификује тако, имате и ваш електронски идентитет. Зашто је добро бити е-Грађанин? Када имате тај налог на порталу ви можете да користите услуге електронске управе да приступате својим подацима у Централном регистру становништва, да примате решења кроз е-Сандуче. Е-Сандуче је као што имате инбокс на мејлу, држава је направила систем за поуздану размену докумената, објашњава Бећић.

Предуслов за све ово је да, уз лилчну карту на шалтеру градске управе добијете корисничко име, лозинку за приступ порталу е-Управе и да инсталирате апликацију на мобилни телефон.

Наш је посао сада што ми друге институције, да кажем увлачимо у тај систем, јединствен систем за електронску идентификацију, тако да не требате више да имате пет налога, него ћете имати један налог, а приступаћете свим порталима. Уколико имате налог на еид-у приступате порталу еУправа, порталу локалне пореске администрације, порталу еЗдравље који ћетек да додаје нове услуге од еРецепта, извештаја лекара, заказивање прегледа и портал еДневник којем сада могу да приступају, додаје Бећић.

Све то види као корак ка времену у којем ће одлазак на шалтер отићи у историју.

Долазе млађе и млађе генерације. Та генерација неће бити генерација која ће да оде у пошту да плати рачун, никада. Мења се и управа, мења се и свест државних службеника, прошле године су најтеже бирократе схватиле да то тако не може. Нема шалтера. Мењамо се и ми, мењају се и грађани, наглашава Бећић.

ОФ: Све ове промене део су реформе јавне управе, која се у Србији спроводи уз помоћ ЕУ. Главни координатор реформе је Министарство за државну управу и локалну самоуправу.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *