Други шумадијски фестивал ракије одржан је у Хотелу Крагујевац.
Организатори манифестације су Асоцијација произвођача „Шумадијска ракија“ и Градска туристичка организација Крагујевац.
Смотру овог препознатљивог пића подржава Регионална привредна комора Шумадије и Поморавља, чији преставници наглашавају да је извоз ракије и жестоких алкохолних пића за петину већи у односу на прошлу годину.
Други шумадијски фестивал ракије окупио је произвођаче националног пића, али и хране, опреме који су се представили сектору угоститељства и туризма, велетрговинама и специјализованим продавницма, као и појединцима, љубитељима ужареног пића.
Производња и промет ракије последњих година је све уноснија, а од одлуке да се пече до представљања на оваквој манифестацији уз улагање много труда, новца, знања и енергије потребно је најмање три године.
Већина одомаћених произвођача су дестилерије са дугогодишњом традицијом.
На тржишта Аустралије и Сједињених америчких држава одлази 60 одсто наших производа.
Извоз јаких безалкохолних пића за првих девет месеци ове године за петину је већи у односу на прошлу годину.
За Асоцијацију и њене чланове, произвођаче ракије пресудан је бољи статус дестилерија кроз промоцију, дистрибуцију и продају производа.
Фестивал је један од начина, а 2019. Године „Шумадијска шљивовица“ понела је статус географски брендираног производа.
Извештава новинарка РТК Слађана Обрадовић Чукарић.