Фотомонографија „Лонг плеј – забелешке у времену од 1950. до 2000.“ аутора Борислава Пешића представљена је у Народној библиотеци „Вук Караџић“.
Књига није енциклопедија, већ лични избор аутора, сведен на портрете 333 најзначајнија музичара свих жанрова из бивше Југославије.
Пешић је на фотомонографији радио шест година. Портрети музичара су у књизи поређани по абецедном реду, без подела на бендове и државе, а све у циљу наглашавања заједничког културног простора који је постојао пола века.
Музичку сцену бивше Југославије Пешић поново повезује у корицама књиге.
Фотомонографија броји преко хиљаду портрета углавном рок музичара, али и извођача поп, блуз, џез сцене бивше Југославије.
Портрети су студијски, рађени са истом црном позадином како би на крају изгледало да су снимљени у истом простору, једном дану.
Њих 333 великих посматра са исте барске столице и са аутором путују кроз време, границе. Тај број није случајно изабран, већ има метафорично значење, јер се лонг плеј винил плоча окреће на 33,3 обртаја у минути. Књига је упакована у кутију величине ЛП плоче.
Из те епохе настали су многи свевремени и непревазиђени албуми, песме, наступи. Отвара се и питање: откуд толики успех тадашње рок музике?
Међу најзначајнијим личностима рок музике нашли су се и Крагујевчани, чланови групе Смак, затим Дејан Илић који је свирао у бенду Ван Гог и Саша Вујић, вођа КБО.
Прелистава се прави фото албум, али и времеплов. Од периода када је узлетела и једна земља и њена музика, па све до почетка новог миленијума, када увелико није било ни Југославије, а ни многих бендова.
После свега, поново се повезују успомене, јер је пола века музички простор испуњен заједничким именитељима, а то су талентовани и квалитетни музичари чије су песме одавно превазишле границе, генерације и време.
Извештава новинарка РТК Слађана Обрадовић Чукарић.