Конкурс за средства из ИПАРД фондова за развој села

Министарство пољопривреде Србије објавило је први конкурс за добијање средства из претприступних фондова Европске Уније намењених развоју села.

ИПАРД програмом подржава се куповина трактора, набавка опреме и пољопривредне механизације. Министар пољопривреде Бранислав Недимовић је раније најавио да би ове године на располагању требало да буде 50 милиона евра.

Саветодавну и информативну подршку о конкурсу пружа Регионална агенција за економски развој Шумадије и Поморавља.

Пољопривредници могу до 26. фебруара да поднесу захтеве за одобравање права на подстицање за куповину нове механизације и опреме као и за куповину нових трактора.

Износи подстицаја су од 5 хиљада до 700 хиљада евра у секторима производње воћа, поврћа и осталих усева, а за секторе млека и меса подстицаји су од 5 хиљада до милион евра.

ИПАРД програм подржава и инвестиције које се односе на изградњу објеката зашта је потребно прибавити одређену документацију и студију изводљивости, која се односи на грађевинске радове.

Пољопривредници ће моћи да конкуришу за укупно 8,3 милиона евра бесповратних средстава за набавку трактора и механизације, односно да рачунају на повраћај око 60 одсто вредности улагања, у чему Европска унија помаже са 75 одсто новца, док се остатак обезбеђује из буџета Србије.

Појединац може да оствари максималан повраћај од 1,5 милиона евра у време трајања програма.

Приликом реализације инвестиције у оквиру ИПАРД програма битно је да корисници морају да испуне одређене услове, а један од тих је да инвестиција мора бити нова.

За средства могу да се пријаве власници породичних газдинстава, предузетници, задруге, мала и средња агро предузећа, али не и они који имају мање од два хектара земље или недовољан број грла стоке.

На новац не могу да рачунају они који нису пријављени у АПР- у или су у стечају или ликвидацији или им је рачун у блокади дуже од тридесет дана.

Други конкурс се очекује у марту а пољопривредници ће моћи да се пријаве за новац потребан за куповину опреме за прерадне капацитете, као и за маркетинг за шта је намењено 11,7 милиона евра.

Извештава новинарка РТК Зорица Савић Ранковић.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *