Законске новине које следе у систему предшколског, основношколског и средњошколског образовања већ су у примени.
Начин оцењивања, за поједине предмете, се мења. Уводе се ученичке задруге у школама, а формирање мреже образовних установа и даље највише брине просветаре, јер зависи од броја ученика.
То су само неке од тема, о којима се говорило на саветовању директора свих крагујевачких школа и предшколских установа.
Скуп је одржан у Основној школи “Станислав Сремчевић”, на позив Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
Најзначајнија законска новина за ученике, наставнике, па и родитеље је будући начин оцењивања изборног предмета.
У највећем броју случајева, у крагујевачким школама, то је такозвани други језик. Немачки је био најчешћи избор. Остаје и убудуће, али знање ће бити другачије вредновано.
За просветаре, болна тема о којој се говорило на саветовању, и даље је мрежа школа, јер се односи на све мањи број ђака.
Ученичке задруге требало би да подстакну ђаке да развијају иницијативу и стекну свест о основним економским појмовима.
Ликовни или технички радови ученика, коричење или продаја литературе и ђачког прибора, могу да буду извор смболичних прихода, које ученици могу да зараде кроз предузетништво у ђачким задругама.
Највећи посао, који су до сада обавили предузетници ученици Средње стручне школе, је израда елемената који су уграђени у Авалски торањ.
Извештава новинарка РТК Слађана Обрадовић Чукарић.