Представом „Употреба човека“, по роману Александра Тишме, у режији Бориса Лијешевића, вечерас је у Књажевско-српском театру у Крагујевцу отворен 16. Јоакимфест.
На Великој сцени театра публика ће у наредних седам дана моћи да види исто толико представа с простора бивше СФРЈ (Социјалистичке федеративне републике Југославије) по избору драматуршкиње Браниславе Илић.
Упркос пандемији короне и уз поштовање свих епидемиолошких мера, у Крагујевцу је почео 16. „Јоакимфест”, један од најзначајнијих међународних позоришних фестивала у Србији.
Комаде које ће крагујевачка публика бити у прилици да види одабрала је селекторка Бранислава Илић.
Како каже, у фокусу њене пажње није била бивша Југославија, већ театри и млади позоришни људи, њихова остварења која тематизују живот огољен и наметнут околностима на које нису могли да утичу.
Фестивал је отворио комад „Употреба човека“, који је, по роману Александра Тишме, рађен у копродукцији Новог Тврђава театра, Град театра Будве, Новосадског позоришта и Еаст Wест Центра из Сарајева.
То је прича о свету којим је завладала верска, расна, политичка и свака друга нетрпељивост, а главна јунакиња је Вера Кронер, девојка из богате трговачке јеврејске породице, која из господског новосадског живота бива депортована у Аушвиц 1943. са својом породицом, али и са осталим јеврејским породицама.
Ова тема и Тишмин роман биле су опсесија редитеља Бориса Љешевића још од средњошколских дана.
Јоакимфест ће током трајања пратити изложба плаката са претходних петнаест фестивалских издања који су изложени у фоајеу театра.
Другог и трећег фестивалског дана, публика ће бити у прилици да погледа представу Битеф театра „Као да крај није сасвим близу“, коју је по тексту Маје Пелевић режирао Никола Завишић.
Извештава новинар РТК Дарко Милошевић.