Пројекат „Подршка унапређењу конкурентности малих и средњих предузећа у Централној Србији“ ушао је у завршницу.
После годину дана интезивних обука и различитих радионица које је реализовао Развојни бизнис центар Крагујевац, очекивања су, да ће произвођачи хране и пића у Шумадији, поготово у условима пандемије коронавируса, убудуће боље користити могућности дигитализације и своје производе пласирати преко интернет страница.
Пројекат је финансирала Европска унија, у партнерству са Владом Републике Србије, преко програма ЕУ ПРО.
Учесници завршне конференције одржали су онлајн панел на коме је подвучена црта, односно закључено да су одржани програми обуке били усмерени на економску тему број један у свету, а то је прилагођавање условима пословања у време пандемије коронвируса.
Производња хране има велику перспективу, никада није пропала, али је битно нагласити да је треба подржавати савременим алатима, односно помоћи предузетницима да до купаца дођу у интернет дућанима.
У Шумадији је16 предузећа прошло кроз програме обуке за дигитиално пословање.
Пандемија је донела отежавајуће околности свим економијама на свету.
Услови су све суровији, јер до јуче и сигурне индустријске гране попут авио-саобраћаја или туризма се гасе.
Пројекат унапређења конкурености је добродошао у време када на тржишту мала и средња предузећа воде велике битке за опстанак.
Произвођачи хране и пића у Шумадији, прошли су обуку како да унапреде маркетинг и развију промоцију на друштвеним мрежама.
Међу њима су произвођачи меда, хране за децу, домаће зимнице, сокова, једном речју здравих производа, јер је и без пандемије потреба за овим артиклима непролазна.
Извештава новинар РТК Слађана Обрадовић Чукарић.