Строжа контрола издувних гасова на техничком прегледу

Возила са некомплетним издувним системима са којих су скинути катализатори, односно ДПФ филтери,

неће моћи да испуне критеријуме око издувних гасова који ће важити од 5. јула па ће бити враћана са техничких прегледа као неисправна, рекао је директор сектора за возила Ауто-мото савеза Србије, Мирко Гордић.

Он је подсетио да одложене ставке Правилника о техничким прегледима који је донет пре три године почињу да важе почетком јула, а међу њима је и провера издувних система возила.

Највећа од промена која ће се десити јесте мерење издувне емисије приликом вршења техничког прегледа.

То значи да ће одређени број возила имати проблем да добије оверу техничке исправности углавном због неисправности самог система издувних гасова, рекао је он.

Додао је да у Србији генерално има доста возила са неисправним системом за одвођење издувних гасова у погледу некомплетности.

Гордић је подсетио да се приликом увоза половних возила у Србију контролише да ли су издувни системи комплетни.

“Међутим, након испитивања у доста случајева се катализатори скидају и продају на тржишту због племенитих метала који су у њима. Таква возила практично нису исправна. Да би она од 5. јула могла да прођу технички преглед мораће да се доведу у исправно стање, или неће моћи да прођу технички преглед”, каже он.

Грађанима који се управо спремају на набавку половног возила савет је да провере њихову комплетну исправност, као и комплетност издувног система.

Возила која имају погон на еколошка и алтернативна горива као што су течни нафтни гас или комбиновани природни гас су еколошка и алтернативна горива, те ће испунити захтеване параметре при контроли издувних гасова.

“Међутим, Правилник каже да возила на којој год врсти горива да раде морају испуњавати задате параметре.

То значи да морају бити испуњени критеријуми који су постављени и за основно гориво у тим возилима, односно за бензин или дизел.
Дакле за обе врсте горива у возилу”, објаснио је он.

Додаје да ће и камион који ради на мешавину дизела и течног нафтног гаса или комбинованог природног гаса морати да испуни критеријуме за основно гориво.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *