Вансудско решавање потрошачких спорова

Са новим Законом о заштити потрошача биће уведено вансудско решавање потрошачких спорова уз обавезно учешће трговаца, као и прекршајни налози за трговце.

Вансудско поравнање постојало је и досад, али у пракси није заживело, јер трговац није био у обавези да учествује у поравнању.

Нацртом Закона о заштити потрошача предвиђено је да трговац има обавезу да се одазове у поступку вансудског решавања спора.

У супротном, мораће да плати казну по прекршајном налогу.

Предвиђено је да поступак вансудског поравнања може да покрене једино потрошач уз услов да је покушао да са трговцем реши предмет спора.
Новина је и то што ће продавац бити дужан да прими рекламацију купца, али и да напише образложење уколико је не прихвати.

Телефонски позиви насртљивих продаваца убудуће не би требало да представљају проблем за грађане, јер ће бити забрањено директно оглашавање телефоном, факсом или електронском поштом, без претходног пристанка потрошача.

Тренутно, у Србији су боље заштићени потрошачи који робу купују преко интернета, јер имају рок од 14 дана да купљени производ врате трговцу без објашњења, што код куповине у продавници није случај.

Добра вест за потрошаче је и да остаје да достављање амбалаже купљене робе не може бити услов за решавање рекламације, нити разлог за њено одбијање.

Остаје и даље да угоститељи имају обавезу да ценовник оброка и пића истакну на столовима, или да се ценовник преда сваком потрошачу пре пријема поруџбине.

Извештава новинарка РТК Зорица Савић Ранковић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *