У велики трговинским ланцима често долази до размештаја робе коју свакодневно пазаримо.
Тек смо се навикли на одређен распоред производа у самопослугама, а сваки одлазак у куповину када се роба размести, изазива шок код потрошача, који не могу да се лако снађу.
Истраживали смо да ли је ово маркетиншки трик или само жеља трговаца да сви производи буду добро сложени како би привукли купце.
Многи суграђани одлазе у самопослуге и купују бројне производе по навици.
Свакодневно се највише пазари роба широке потрошње, као што су прехрамбени производи или средства за хигијену.
У последње време дешава се да су трговински артикли често размештени.
Пласирање робе условљава и добру куповину. Тако се робне марке често постављају у висини очију што се сматра добрим маркетиншким потезом јер ће их купац лако уочити.
Осим тога веома је важно ући у психологију потрошача што условљава и добру куповину.
У жељи за бољим прометом и што већим пазарима трговци примењују низ новина како би привукли купце.
На касама приликом плаћања рачуна нуде се ситнице попут жвакаћих гума, чоколада, малих шампона, играчака.
Све у намери да се оствари што већи пазар. Размештај робе је још један од начина за то.
Суграђани са којима смо разговарали наводе да им углавном не смета размештај робе у трговинама и да не обраћају пажњу на то.
Бољи профит омогућиће и рекламирање цене оређених производа. Пракса је показала да се цена од 999 динара или свака друга која на крају има број 99 наводи потрошача на куповину који ће увек цену производа рачунати по првој цифри.
Ако производ кошта 2999 динара купац не размишља о потрошених три хиљаде динара већ о цени која је хиљаду динара мања. Па ако прође прошло је.
Извештава новинарка РТК Катарина Мировић.