Саветнику за заштиту права пацијената је током претходне године поднет 31 приговор.
Грађани су углавном указивали на повреду права на квалитет пружања здравствене услуге, доступност здравствене заштите и поштовање пацијентовог времена.
Евидентирано је и близу 300 обраћања пацијената саветнику телефонским или путем мејла у циљу добијања информација или савета.
Корисници здравствених услуга који сматрају да су оштећени за помоћ могу да се обрате саветнику за заштиту права пацијената.
С обзиром на месну надлежност, саветник је задужен за поступање по приговорима свих пацијената који се лече у здравственим установама на територији града Крагујевца.
Током 2021. године било их је тридесетак, а поједини нису разматрани због формалних недостатака.
Пацијенти су се, осим формално, заштитнику њихових права обраћали телефонским и путем мејла како би добили одређене информације или савете. Недостаци на које су указивали отклоњени су медијацијом.
Уколико је подносилац приговора незадовољан извештајем саветника за заштиту права пацијената, може се обратити Савету за здравље, који је дужан да поступи по приговору и достави извештај подносиоцу.
Извештава новинарка РТК Бојана Крстић.