Безбедност на пружним прелазима – ко је надлежан?

Нови Закон о безбедности саобраћајa предвидео је, између осталог, правила и пооштравање казни због невезивања појасева, разговора мобилним телефоном током вожње и некоришћења зимске опреме.

Законом није предвиђена процедура како треба обезбедити сигурност на пружним прелазима попут случаја у Крагујевцу.

Надлежност за безбедност пружних прелаза на неколико локација у граду и даље је замршена између Железница Србије, компаније Фијат и Града.

На пружном прелазу у крагујевачком насељу Пивара, нешто после 10 сати затекли смо следећи призор.

Два метра испред уредно постављене рампе железничка композиција се зауставила, из ње изашао сувозач и почео да регулише саобраћај. Ситуација, кажу мештани није неуобичајена:

У Крагујевачком одељку Железница Србије тврде да су све рампе и сва сигнализација у исправном стању, да се од Крагујевца до Лапова може потпуно безбедно стићи и без угрожавања осталих учесника у саобраћају, али нису желели пред камере без сагласности Прес службе Железница Србије. На тој адреси су нам рекли да ће се јавити.

Пружни прелаз на којем је и овог преподнева заказала сигнализација изгледа да је специфичан.

Анонимни извори из Железница Србије кажу да су надлежни за пет градских пружних прелаза, али не и за прелаз ка Фијату.

У Фијату, такође незванично, сазнајемо да постоји три прилаза директно везана за фабрику, али сва три без сигнализације.

Конвоје напуњене возилима, кажу, прати полиција, док им режим повратка празних вагона није познат.

Извештава новинарка РТК Снежана Ћериман.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *