„Вратио се чича“ сачуван српски бренд по рецептури из Милошевог доба

Под слоганом „Вратио се чича, наставља се прича“ захваљујући Ваљевској пивари сачуван је један од највећих брендова старе Југославије – Јагодинско пиво.

У Крагујевачким продавницама трговци кажу да се веома добро продаје.

Грађани не скривају задовољство јер је насмејано лице и прича о Чичи једна од најомиљенијих која се преносила генерацијама, а напитак је био симбол сваког породичног ручка, славља, освежења током лета.

Најзанимљивији податак је да је рецептура традиционалног српског пива стара 168 година очувана, а опстанак производне линије један од примера успешне приватизације.

Насмејано лице солунца, јунака Првог светског рата Милосава Миторвића Лосе данас је заштићено као бренд у Женеви.

У време када није било Инстрагама његов лик је био најпознатији међу Југословенима.

Рођен у селу Драгово, у Левачком крају тешко је рањен у Великом рату и остао без обе ноге.

По повратку из рата наставио је живот на селу, водио живот обичног сељака, возио чезе.

Деда Лоса је поседовао добру нарав, љубав према пиву, старим српским кафанама, нарочито у Јагодини.

Како кажу хронике запазили су га радници пиваре који су желели да га фотографишу.

Када се његова фотографија појавила на налепници, кажу хроничари био је пресрећан.

Постао је најпознатије лице и симбол пивопија.

Од педесетих година прошлог века Чичино је било симбол сваког породичног славља.

Данас је поново на рафовима продавница, у новом издању, лименци, али има га и у флашама.

Укус је остао исти. Освежава и нове генерације. Старије враћа у срећна времена.

Као и сваки индустријски гигант и Чича је током транзиције имао кризни период.

Захваљујући привредницима београдске „Брауери груп“ сачувана је Ваљевска пивара, сачувано Јагодинско пиво, сачуван је Чича.

Испоставило се да је за српско тржиште неодољив једноставан, стари лик деда Лосе и стари познати укус.

По рецептури која датира из доба Милоша Обреновића још од давне 1852. године производња пива у Јагодини је почела пре 160 година са како наводе поједини извори са мање од 20 радника.

Слоган под којим чувени напитак поново осваја домаће тржиште, али и симпатије је више него успешан – Вратио се чича, наставља се прича.

Извештава новинарка РТК Слађана Обрадовић Чукарић.

*Преузимање текста или дела текста дозвољено је само уз навођење извора. Фотографије, аудио и видео материјал, као и њихови делови (скриншот и сл.), уколико није другачије означено, су власништво ПД Радио телевизија Крагујевац доо и њихово преузимање је могуће само уз сагласност аутора.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *