Какве аутомобиле возе грађани Србије

Разлог увођења ригорозније контроле приликом техничког прегледа возила је повећање безбедности свих учесника у саобраћају, а први резултати су већ видљиви, саопштио је недавно министар унутрашњих послова Небојша Стефановић и додао да је од примене измене Закона о безбедности саобраћаја за 23 одсто смањен број саобраћајних незгода.

Пооштрени критеријуми техничког прегледа донели су и реалну слику какве аутомобиле возе грађани Србије.

Скоро половина возача свакодневно се враћа са техничког прегледа, многима се број шасије и мотора не слажу, кочиони системи су занемарени… то су само неки од примера са којима се сусрећу запослени који обављају технички преглед.

Нови, пооштрени критеријуми приликом техничког прегледа возила поред статистике колико је возила прегледано, први пут довезли су и причу какве аутомобиле возе грађани Србије?

Стара пракса да аутомеханичари добрим делом саставе ауто, који како – тако може да се вози, била је одомаћена деценијама у Србији. Нарочито деведесетих година.

По свој прилици, оносно судећи по томе колико возачи обраћају пажњу на аутомобиле доста од старих навика је остало.

Купују се стари аутомобили, половне гуме, светлосна сигнализација неретко је неисправна, а често се евидентира и лош кочиони систем који је најважнији како за безбедност возача, тако и осталих учесника у саобраћају.

Корозија или неподударање броја мотора и шасије не уочава се само код старих модела возила, већ и код новијих купљених 2015. године.

И то су само неки од разлога због којих се свакодневно скоро половина возача на већини места за технички преглед враћа са обавезом да у назначеном року неправилности отклони.

Запослени који обављају технички преглед најпре фотографишу возило и то предњу, задњу, леву и десну страну, као и километар сат.

Потом следи детаљан технички преглед и увид у поднету документацију.

За проверу исправности путничког возила потребно је 30 минута, док је за технички преглед теретног возила потребно најмање 50 минута.

Често се дешава да је и документација неисправна.

Технички преглед путничког возила кошта 3.000 динара, а теретних 5.000.

За ову намену мотоциклисти и возачи лаких приколица плаћају две и по хиљаде динара годишње.

Обавеза возача је да возило на технички преглед довезу потпуно чисто и без видљивих оштећења каросерије, корозије или улубљења.

Возачи су негодовали због цена, али тек са пооштреним критеријумима техничког прегледа установљено је широм Србије, да наши возачи недовољно улажу у своје четвороточкаше, а одавно је речено да је ауто у кући идентичан потребама још једног члана породице.

Пооштрене мере приморале су многе грађане на сервис пре техничког прегледа.

А да би се подигла безбедност учесника у саобраћају запослене који обављају технички преглед возила, без најаве контролишу припадници МУП-а.

Извештава новинарка РТК Катарина Мировић.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *